Google a vândut telefoane defecte cu bună știință, conform unui proces intentat recent

de: Alexandru Puiu
09 02. 2018

Google riscă o problemă de imagine masivă și un proces costisitor, dacă se dovedește că a livrat, cu bună știință, telefoane Google Pixel cu microfoane defecte.

Primul Google Pixel a fost un telefon foarte așteptat de amatorii de Android. Lansat în a doua parte a lui 2016 în două variante, smartphone-ul s-a bucurat de o serie de review-uri pozitive. O parte dintre utilizatori nu au fost însă la fel de încântați, când au văzut că întâmpină probleme cu microfonul la un telefon nou. Fără să înțeleagă nimeni de ce, toate cele trei microfoane ale gadgetului se dezactivau ocazional. Uneori, defecțiunea era cauzată de expunerea terminalului la frig sau ținerea în mână în diverse poziții.

Conform documentelor dintr-un nou proces de clasă, intentat de un grup de persoane împotriva Google, se pare că gigantul din Mountain View a știut de problemă, dar a preferat să livreze telefoanele defecte. Un angajat Google a postat pe forumul Pixel că problema ar putea fi cauzată de o lipitură sensibilă pe placa de bază care se poate fisura foarte ușor de la cel mai mic șoc.

În acel set de circumstanțe, Google și-a modificat procesul de fabricație pentru Pixel și a început să înlocuiască telefoanele defecte. Din păcate, chiar și unele telefoane înlocuite pe garanție ”se bucurau” de aceeași problemă.

”Deși au primit sute de plângeri la scurt timp după lansare, iar cei de la Google au admis că microfonul este problematic, au vândut în continuare telefoane Pixel fără să spună cumpărătorilor despre microfonul defect. […] Înlocuind telefoanele defecte cu alte telefoane defecte, mai mulți utilizatori au experimentat în mod repetat problema microfonului.”

Momentan nu este foarte clar cât de numeroase sunt dovezile pe care le au avocații împotriva Google, dar nici un oficial al companiei nu a făcut declarații pe marginea subiectului. Va fi interesant de urmărit evoluția cazului în următoarele luni.